The Sands, Kao Lak

Torsdagskväll, Lillskruttan sover i dubbelsängen inne i rummet medan jag sitter på uteplatsen med takfläktar i gång och måste erkänna att det känns tämligen svalt. Mest sannolikt pga takfläkt… Jag kom i går och blev uppgraderad, gratis, till ett rum med poolaccess vilket jag blev glad för. Inte de lyxigaste med privat pool, dessa finns också och jag tror att det visserligen vore det absolut bästa alternativet för mig som singel morsa- jag har inte direkt tillgång till den barnpool som blivit favoriten, men det är gött ändå med rum med utgång till poolområdet. Hotellet är jättebra men hade varit perfekt för hela familjen. 

The Sands ligger  på en liten tvärgata till huvudvägen och det tar (utan treåringar) cirka 15 minuter att komma till ”marknader”, restauranger och centrum. I dag tog jag hotellets taxi till Restaurang Viking och det tog med taxi 5 minuter- jag tycker detta hotell har ett bra läge! Jag gillar Kao Lak. En timmes flygresa till Phuket och en timmes taxi till detta hotell- bra tycker jag! Dess värre inte ekonomiskt lösligt för oss i säsong (ens med Air Asia Go- hotellpaket) men det finns säkert andra billigare hotell i Kao Lak om man vill komma hit mellan november-mars.

Mamma kommer i januari och jag får väl se om vi kan flyga ner till Kao Lak då- hon har varit här för snart fyra år sedan och blev väldigt väldigt förtjust i Kao Lak. Det är dock i högsäsong, så vi får se om det verkligen går att få bra pris för mamma, mig och Lillskruttan (de andra två är fullt ockuperade med jobb och skola).
När en av mina väninnor fyllde 40 firade de hennes födelsedag i Kao Lak och vi reste ner över en långhelg till Mai Kao Lak där de bodde. Det hotellet ligger långt ifrån ”city” men var ett mycket trevligt hotell- jag tror att jag måste tilldela The Sands ett litet pluspoäng extra än Mai Kao Lak men det är grundat på närheten till centrum (1 timme från Phuket flygplats) och en fin privat sandstrand nedanför hotellets ”relax zone”. 

Reser man med familjer där delar av familjen är ute efter att slappna av, njuta och slippa barnskrik har denna resort sin ”vuxenavdelning” angränsande till havet och stranden. Ett jättebra Kids Club, schysst gym, okej uppehållsrum och bra U-form på hotellet.
Jag och Lillskruttan är nöjda- saknar storebror att busa och gosa med, men på det hela taget är det en bra och mysig långhelg för oss tjejer!

Kommentera

