Regn, studier och besök

image

Normalt är det tiden för ångbastu nu i Thailand, men häromdagen hade vi fantastiskt regn och åska, översvämning i stan, men härlig temp här i Nichada inte mer än kanske 28 grader.

Jag pluggar, tentainlämning i morgon. Min tidsplan sprack pga oförutsedda händelser både i tisdags men även idag. Baksidan med regnväder blir oftast internetstrul…

Maken befinner sig i en mycket tuff förhandling, som igår lyftes upp till tredje ronden, trodde vi… men i kväll blev det en fjärde rond pga min arbetsgivare :-/

I går skrev jag ett mail och anmälde återinträde av tjänst from 1 augusti… då visar det sig att jag inte är med i tjänsteplaneringens utkast!!! Jag försöker nu ordna upp mina tankar… Maken är iväg och vi har nu så antagligen spräckt vår kvot av flexibilitet… Vi räknade ut att under mindre än 48 timmar fick vi 3 totalt disparata jobbscenario att ta ställning till. I dag visar det sig att även jag riskerar sitta i en tuff förhandling, men jag måste försöka få tag i min rektor redan i morgon.
Nu är jag så matt av tentaplugg långt in på nätterna, strategier, research etc att jag känner mig som en urvriden slappt hängande, ruggig och sliten Wettex. Jag är dränerad!!!

Idag kom min efterlängtade, underbara, fina, ljuvliga, glada och spralliga fantastiska kusin Fia, med sin familj. Myst sedan 9.30 i morse. Massage, lunch utanför gaten, poolhäng vid clubpoolen och quizz ikväll. I morgon lunch på UN, guidad privattur av tempel i BKK, AW på UN, hem och middag på Que Pasa, makens behov av full bull chilli måste mättas 🙂 Lördag pool, fix på Beauty saloon, båt in till stan, till Above 11 roof top. Söndag Chattuchack Weekendmarket, sedan poolhäng. Tuff helg för att möta Olle i grind. Shopping och något för barnen, sedan fredag i nästa vecka åker vi till River Kwai på djungelhotell. Söndag brunch på r seasons, och på måndag 6 april take off.

Härligt att ha dem här!!!

efterlängtat besök som anlänt idag.

Kommentera

