Underbar långweekend

Jag reste hem tillsammans med svärmor den 8 december 2014, sedan dess har vi haft besök med ett par dagars mellanrum. Vi älskar att ha besök! Det fungerar eftersom vi bor som vi bor, dvs med ett stort gästrum. I torsdags kom min väninna tillika fd chef. Vi har haft fantastiska dagar i Bangkok, Nichada och omgivningen utanför murarna. Om femtio minuter lyfter thai airways med henne ombord. Det är ledsamt… Sorgligt…tomt….och värst blir det i morgon till frukosten. Lika underbart som det är att ha gäster är det ledsamt när huset blir tomt. Den balansen hoppas jag att jag någongång lär mig hantera, om vi ska fortsätta vårt liv som utstationerad FN-familj.

Vi har upplevt så mycket och ändå har hon lyckats slappna av och koppla bort måsten, krav, jobbet etc jag är glad och tacksam över att jag kunde erbjuda en härlig långweekend för en väninna som verkligen behövde ett avbrott i vardagen. Nu återvänder hon, full av nya intryck, erfarenheter, tankar och funderingar. Vi har haft en härlig långhelg! Vi ser fram mot återseende i sommar, och kanske en visit från hela hennes familj till hösten eller våren…





Kommentera

