Tio dagars avbrott från sommaren

Jag har varit hemma hos min mamma, hjälpt henne med de sista flyttkartongerna och julpyntat lite grand. Att bo i sommarvärme 365 dagar om året är lyxigt för majoriteten av jordens befolkning, men jag saknar årstiderna och jag saknar julstämningen hemma i Skåne…

Även om anledningarna till att jag rest så många vändor hem till Skåne sedan maj månad är trista vill jag ändå vända det till det positiva och jag skulle vilja säg att jag snarare varit förunnad att komma hem en vecka före jul och vara till hjälp för min mamma och få andas frisk hög kall luft. Trist att jag inte fick uppleva snö, det hade varit pricken över i men jag fick känna kyla och minusgrader och frostbeklädda takåsar!

Det har varit många positiva händelser denna resa; jag har jobbat på min skola, jag har kombinerat shopping till mamma med att träffa släktingar (som jag inte hunnit träffa på tre år), jag har hittat många kombinationsmöjligheter där hjälp till mamma kombinerats med att upprätthålla vänskap.

Mitt under vistelsen får jag reda på att min svärmor blivit inlagd på sjukhuset och jag hann även med att besöka henne och den resa som var inhandlad, bokad till BKK över jul för henne blev uppskjuten – och hon fick lov att resa i sällskap med mig så det var tur i oturen att jag var hemma i Skåne när svärmor blev inlagd.

Nu sitter vi på Kastrup och väntar på att bli ombordsläppta. Planet är en och enhalvtimme försenat… Positivt eftersom vi antagligen kommer in till BKK bättre tid måndagsmorgon och har vi tur (efter långhelg och kungens födelsedag) slipper den värsta måndagstrafiken… Det återstår att se! Dock tradit med för lång tid på flygplatser 😦

Kommentera

