Sista förberedelsen

image

En timmes Fotmassage för 50 skr är en fantastisk vardaxlyx. Idag behövlig… Jag har haft mer än fullt upp med studier och vardagslogistiken här hemma, därmed inte hunnit handla saker som jag ska ha med hem till Skåne. I dag var det planerat att jag skulle ta taxichaffisen med mig till Chattuchack, vår maid Poo skulle jobba mellan 9-14 med Lillskruttan eftersom maken (fotbollcoach) och sonen hade match 7.30-11.00. I gårkväll fick Poo resa hem till sin svärmor, som blivit sjuk och misstänks ligga för döden… Tack och lov ryckte en av svenskfamiljerna in och hjälpte till m Lillskruttan under matchen.

Jag kom iväg och har gjort den shopping jag klarade av. Sedan var det direkt hem och packa, äta middag, natta barn och nu är väskorna packade och kl 6.30 (thaitid=00.30 svensk tid) lämnar jag familjen i Thailand och börjar resan hem till Sverige och Arlanda, där jag har 5 timmars mellanlandning innan jag tar flyget till Sturup där jag förväntas landa kl 23.00 (05.00 thai tid = samma tid som jag stiger upp i morgon för att lämna hemmet).

På schemat står ”tömning av mitt föräldrahem”. Mamma sålde huset i somras efter att hon hittat ett hus som passar hennes situation bättre, efter att pappa dog förra sommaren. Men att tömma ett hus efter 50 år och kanske en lite begränsad förmåga av att slänga, sortera och skiljas från saker tar det tid att tömma, organisera och flytta när man är 75 år. När man dessutom sedan juli månad genomgår cellgiftsbehandling för lymfkörtelcancer blir det ännu svårare!

Men mamma, jag är på väg nu, preparerar det sista nu innan jag ska hem och lägga mig med något mjukare muskler!!! Storebror bör redan ha flugit in från Spanien!

God Natt, vi ses i morgon!

Kommentera

