Vardagslyx

image

I går blev min väninna opererad och är hemma från jobb idag. Det blir vardagslyx i dag. Jag väntar på lunchen som jag beställt. Lyxigt när jag kan ta golfbilen till favvothairestaurangen utanför gaten, beställa tre rätter och ta med en härlig lunch hem till min
väninna.

I Thailand är vardagen lyxig utifrån Svenska måttstocken. Jag har fortfarande svårt att förstå att västerländsk mat och att laga ”svensk mat” hemma blir dyrare för oss än att äta på restaurang!
Jag upplever att det är lyx att få tre thairätter till en kostnad för vad EN rätt lunch hemma i Sverige kostar!
Mysigt också att få dela lunchen med en god vän, som dess värre lämnar oss om drygt en månad! Jag ska hem och hämta saker som jag köpt från hennes moving sale och slår två flugor i en smäll! Vardagslyx!!!

Kommentera

