Äggakaga och barndomsminnen

I dag har det blivit dags för en natt i sommarstugan. Middag på Brösarps Gästis och i morgon Kiviks marknad. Alla mina somrar är tillbringade här i nejden. Min pappa, har lagt ner sin själ i renoveringar först på mitt morföräldrahem och senare i den stuga som mina föräldrar köpte för trettio år sedan.

För ett par år sedan började jag och maken hjälpa min pappa med ett nytt hus, på marken där mamma och pappa har sin stuga. Det skulle bli barnens sommarminnen… Allt innan vi blev utstationerade och innan sommaren då morfar lämnade oss!

image

Kommentera

