Ambulanstransport och inläggning på hospice

I dag blev det visst ytterligare ett inlägg… Älskade pappa har blivit inlagd på hospice. Jag och Lillskruttan åkte hem till föräldraborgen utan frukost ( tja lillan fick ju såklart välling…) och hann finnas ett par timmar där innan ambulans hämtade pappa. Pappa var på lasarettet för en vecka sedan, när vi anlände från

image

BKK och kom hem i måndags. Idag söndag blev det dags igen alltså…

Efter att de fem senaste dagarna ha kört varje dag ett par timmar till pappa och sett att han blivit lite sämre för varje dag känns det nu skönt att han blir omhändertagen på hospice ÄVEN om det bara skulle vara tillfälligt. Personligen är det lite knöligare att ha Lillskruttan på sjukhus än hemma hos mormor och morfar, men det måste gå!

Hon är jättetrygg och harmonisk varthän vi än kommer, men lämnar jag henne så att hon inte ser eller hittar mig blir hon otroligt otröstlig! Häromdagen tyckte jag att hon varit hos mormor och morfar tillsammans m morbror J så mycket ( dessutom var det inte så längesedan som hon träffade morbror J i BKK) att jag kunde gå de fem minutrarna till ICA handla och vara tillbaka igen innan hon hunnit blinka. Morbror J satt dessutom och matade henne i trädgården… Efter 15 minuter kommer min bror in på ICA, med min dotter på sin arm skrikandes hysterisk! Inte konstigt alls, även om hon känner igen människor och miljöer har hon ingen relation ännu till Sverige och den välkända trygghbåde Puh och sin pappa kvar i BKK.

Kommentera

