Avfärd för mig och barnen

Om cirka fyra timmar är det dags att lämna min vardag. Packa in mig och våra två barn. Vår Lilla förstår att något är på gång och är orolig. Hon vaknade kl 04.00 i morse…kl 05.45 gick vi upp efter tappra försök till att somna om!!! Vår 11 åring är förväntansfull och längtar till Sverige och sina kompisar. Jag har väldigt mixade känslor inför årets hemresa. Nåväl om fyra timmar är det dags för mig och barnen att packas in tillsammans med 4 väskor och en bilbarnstol i en taxi och åka till flygplatsen. Sedan är det tre timmar till boarding när vi väl är på flygplatsen…elva timmars flygresa…en timme på Kastrup för att få bagage, en knapp timme till mitt barndomshem och när jag förhoppningsvis kan lägga mig i min egen säng i sommarstugan har jag varit på resande fot i nästan två dygn.
Jag lämnar mitt hem 22.00 lördagskväll och kommer i bästa fall i säng 20.00 söndagskväll = 01.00 thaitid). Det är inte en drömresa att se fram mot precis…ensam med båda barnen och rida ut jetlagen…

Den 9 juli kommer maken hem och den dagen längtar vi redan efter. Det är inte jätteroligt att vsra separerad från sin pappa i fyra veckor… Som sonen uttryckte sig!
Nu är det dags för sista måltiden lagad av Puh och det känns jättetrist att det dröjer 11 veckor tills vi ses igen! Det blev ett tårfyllt farväl!

Kommentera

