Flyttbilskaos i Nichada Thani

image

Den stora hemvändningen gör sig påmind, varje dag stockar flyttbillarna de små gatorna i Nichadas olika områden… Vi känner oss tillfredsstälda, lugna och harmoniska eftersom vi inte tillhör skaran av expats som lever i flyttkaos och stress över att hinna få iväg bohaget i containrar till nästa duty station! Idag avnjöt jag i lugn och ro, medan Lillskruttan sov middag, en lunch med en av många goa SWEAsystrar. Vi är skåningar båda två å lia traggiga mä så det blev en snackesam lunch i Rain tree residence, om livet hemma och livet som expat, relationer och separationer å möed mer! Hon återvänder om en vecka och är i Skåne 3 månader. Jag återvänder om 6 veckor och stannar tre månader. Det känns skönt att återvända till ”carleson residence” i augusti och veta att vår vardag i Nichada Thani väntar oss- vi är inte så sugna på den stress avsked, uppbrott och nystart innebär. Väninnan från SWEA kommer med sin man på middag i höst för att uppdatera sommarhändelserna. I bästa fall ges det även möjlighet, när jag är i sommarstugan, för henne å ta hojjen och komma och hälsa på mig. I kväll kommer en annan skånsk SWEAfamilj, Ullis å Stefan och vi kör gemensam middag idag. Så jag ska ta å passa på å skypa m mamma och pappa innan kvällens aktivitetet drar igång! Igår var positiva nyheter: pappa hade varit iväg på pensionärsdans och dansat, medan mamma suttit i rådhuset i sammanträde. Mamma har kommit hem efter semestern och är i gång med sin vardag igen, där en del av hennes tid omfattar kommunpolitiska uppdrag! Intressant utmaning med politik undrar om jag också kommer gå den vägen i framtiden? Mammas intressen är väldigt lika mina, enligt mig i alla fall! Livet i 190 är tillbaka och det är ett underbart och trivsamt liv i Nichada, om än lite dystert med alla flyttbilar över allt!

Kommentera

