SVERIGE ÄR LÅNGT BORTA

Nu är det läggdags i Rain Tree residence. En märklig tanke slog mig nyss; min mamma är fortfarande i ett flygplan på väg hem till Sverige och min pappa!

Jag steg upp och vinkade av min mamma, som lämnade oss idag kl 06.00 thaitid. Sedan har jag haft full fart hela dagen. Nu när jag somnar har min mamma inte ens landat än… Och kl är 20.30 thaitid! hon lämnade oss för drygt 14 timmar sedan… men har en resa på 19 timmar framför sig ( med transporter)  innan hon är hemma hos pappa i mitt föräldrahem.

Idag har Lillskruttan och jag simmat en god stund. Hon trampar sig fram, liksom cyklar i vattnet och har sina flytpuffar- häftigt tycker jag. En viss känsla av självgående. Mamma sa att detta inträffat i söndags när hon var i poolen m Lillskruttan. Idag var första gången jag såg det.

Sedan var det lunch och sovtid för henne och då skypade jag m min svärmor för första gången på jättelänge.

När skruttan vaknade var det mellis, läxläsning med sonen och kl 16 iväg för lekstund m Ullis och Julia, kombinerat med att vaka över sonens kompisar som lirade boll en timme innan träningen började. Det är fotbollsträning tisdagar och torsdagar och då är jag på lekplatsen den första stunden innan det är dags för mat för henne och påföljande nattningsprocedur.

I morgon är det återigen thailektion, torsdag Bollywooddans, fredag lunch här hemma mef ett par SWEOR, på kvällen kommer Ullis, Stefan och Julia på middag. Lördag är det först fotbollsmatch sedan bio i stan och besök på skybar tillsammans m Gry och Agnes, som återvänt efter sin backpacking på öarna. Tjejerna kommer hit och sover till söndag, då de reser tillbaka väl uträknat till lundensiska valborgsfirandet! Söndag är det brunch m svenskarna, nästsista före stora hemvändningen.

Vardagen är i gång igen, efter songkrahnfirande på Sri Lanka, men vi är låååååångt från Sverige! Jag hoppas resan går bra för mamma. Det har varit jätteskönt att ha henne här. Det är tomt nu, men vi blickar framåt mot nästa besök den 10 maj då pappa och min äldste storebror har flygresa hit.

Alla tummar hålls nu för att cancern inte tagit pappa så mycket om knappa tre veckor att han inte orkar med flygresan! Sverige är låååångt borta!

One thought on “SVERIGE ÄR LÅNGT BORTA

  1. Jag håller tummarna Trudi, att det går bra för din pappa:) lycka till på dansen o har goood lunch på fredag. Kram Mimmi

    Gilla

Kommentera

