En av många fördelar med livet i Thailand

Idag efter thaiklass gick jag till en massagestudio utanför gaten. Jag fick en timmes välbehövlig verklighetsflykt för inga pengar i svenskt mått mätt.

Här mina vänner har ni Thailands framsida (om och när man väljer att blunda för korruption) mänsklig arbetskraft är billig, ur en fahrangs ( västerlänning) synvinkel. Att ha trädgårdsmästare, maid, åka taxi, äta thaimat, och njuta thailyx i form av massage och spa-behandlingar är överkomligt och bra tjänster men konceptet hemkörning är nog en av många bra tjänster som toppar listan på service! Idag är det inte hemkörning av mat, utan en hemkörning av en massös, som just i skrivandets stund tar hand om min makes överstressade och anspända kropp och själ! Maken har fått en timmes fotmassage (inkluderar även huvud och skuldror) här hemma, nere i vardagsrummet.

För att använda ett välanvänt mantra, från helgen i Mae Phim m SWEORNA,
”Life is good!”

Själv har jag haft filmmys m sonen, men har nu avslutat det och inlett en date i sängen tillsammans med Denise Mina och Getingsommar.

Sawa dee Kha.

Kommentera

