Sjukstuga

image

Idag fortsatte sjukstugan för mig helt och hållet, medan maken hann med att köra och titta på sonens debutmatch med ISBs skollag under tiden som jag och lillskrutta sov. När make kom tillbaka var det ca en timmes väntan innan skolbussen skulle återvända och då lät han mig sova och tog Lillskruttan till ISB och lekplatserna på skolan. I morgon är det födelsedagskalas för en av sonens kompisar, en av de svenska killarna, därför har maken och sonen nu kört till Central Plaza för att handla present. Jag bad om glass, ett kärt barndomsminne från halsont! En gång när jag återigen fick halsfluss, vilket jag hade otaliga gånger i barndomen, var pappa och jag på ICA. Jag fick glass, men denna gång fick jag även Madicken på LP! Ååå som jag lyssnade på den. Glassen var väl god, men minnet av hur jag sitter i mitt flickrum och lyssnar på denna LP om och om igen, är ett härligt minne trots att jag hade halsfluss. Dagens halsonda klarar jag nästan lika bra eftersom jag isolerats i vårt ”master bedroom” som är 35 kvm stort med badrum och garderob. Här kan Lillskruttan obehindrat leka på golvet, medan jag kurerar mig. Puhs huskur drickes och jag är inte döende bara uttråkad därav blogg om sjuka… För huruvida vi är förkylda här i paradiset eller ej är inget nyhetsvärde tycker jag, egentligen 😀

Kommentera

