Ett år sedan

Idag är det precis ett år sedan som Nobelfesten blev avbruten, farmor tog hand om spnen och maken ringde KK och de bad oss köra in!

Som omföderska hade jag sagt till sonen när han kröp isäng ”oroa dig inte, i morgonbitti kommer pappa och jag köra in… Det tar säkert fem timmar till innan det är dags att åka in.”

TJI FICK VI!

Jag och mormor har idag bakat lussekatter, saffransbröd

image

Födelsedagståget

och mjuk pepparkaka. Jag gjorde glögg på glöggkryddor som mormor hade med sig från Sverige. Maken körde till Central plaza efter jobb och inhandlade glasstårta från DQ ( Dairy Queen) och födelsedagspresent.

Födelsedagståget, som min ljuvliga kvinnliga omtänksamma kollega gav mig ( från alla på jobbet visserligen) står på bordet och imorgon blir det 1 årskalas i Bangkoks förortsdjungel. Wakany och Hannah kommer så det blir inget stort kalas i år

Kommentera

