International week at ISB m Lussebullar

BildI dag var det dags för mig att tillföra något svenskt till den internationella veckan på ISB. Jag bakade Lussebullar, Lussebröd och Saffransbröd på samma deg. Jag är inte kompis med torrjäst och amerikanska ugnar – ej heller fanns Kesella att tillgå…

Lussebullarna upplevde jag blev för torra dessutom brända på undersidan pga den amerikanska ugnen som vi har, som har sitt värmeelement i botten och fördelar värmen ganska dåligt. Då försökte jag i en pajform att lägga lussekatter, så att det blev som brytbröd – det blev lite bättre. Men bästa resultatet blev helt klart när jag i en pajform lägger en limpa och trycker ner russin ovanifrån…

Lussebullarna fick stanna kvar hemma i frysen, medan bröden for med till ISB och förgyllde eleverna i grade 4 så att de blev härligt sockerstinna inför mattetestet…

Risgrynspudding (Belgien) och köttbullar och pepparkakor var också på bordet idag när det var Sverige och Belgien som representerade internationella veckan i klassrummet idag.

Kommentera

